Jouw content planning kan soms heel lastig en ingewikkeld zijn. Vandaag deel ik wat tips om dit makkelijker te maken voor je!

Dagen om te posten

Bepaal op welke dagen jij wilt posten (kijk in jouw statistieken wanneer jouw volgers online zijn en speel hier op in.) Posten als jouw volgers niet online zijn en kijken is zonde van jouw tijd én moeite!

Maak categorieën

Denk in categorieën. Bijvoorbeeld: op maandag deel ik een tip. Op woensdag deel ik een kijkje achter de schermen. Op vrijdag vertel ik iets over een dienst of product. Door in categorieën te werken, is het makkelijker om content te bedenken.

Andere categorieën kunnen zijn:

  • Beantwoorden van veelgestelde klantvragen.
  • Een bij jou of jouw bedrijf passende quote.
  • Wie is eigenlijk de persoon achter het Facebook of Instagram account.
  • Een shout out naar een van jouw volgers of klanten.

Werk in bulk!

  • Verzin eerst jouw onderwerpen en zet deze vast op de dagen dat je wilt posten. (Gebruik hiervoor bijvoorbeeld mijn contentplanner in Trello).
  • Schrijf de teksten bij de diverse onderwerpen. Ik schrijf ze vaak in Word, dan haal ik direct de tik en schrijffouten eruit.
  • Plaats de juiste hashtags bij jouw bericht. Dit kunnen standaard hashtag lijsten zijn, maar je kunt natuurlijk ook per post onderzoek doen. Ik schreef al eens eerder een blog over hashtaggebruik en hoe je daar onderzoek naar kunt doen. Lees deze (nog) eens door!
  • Bedenk/maak de visuals. Dit kan een bijpassende foto zijn of je maakt een visual in bijvoorbeeld Canva. Let hierbij op jouw branding/huisstijl voor de herkenbaarheid.
  • Plan jouw content in via bijvoorbeeld Studio voor Makers op de gewenste dag en een tijdstip dat jouw volgers online zijn voor beter bereik.

Kom je er nou echt niet uit en heb je inspiratie of hulp nodig? Ik help je graag met jouw content planning!

Hier zie je mijn Trello Content Planning Template.

Laat een reactie achter