Heb jij nog geen Google Mijn Bedrijf pagina?

In deze blog leg ik je uit waarom dit een echte aanrader is.

1) Je bent zichtbaar op Google Maps.

Steeds meer mensen zoeken tegenwoordig via Google Maps naar bedrijven in de buurt. Denk bijvoorbeeld aan een restaurant, een bepaald soort winkel of de dichtstbijzijnde supermarkt. Als jij een Google Mijn Bedrijf pagina hebt, ben je zichtbaar via Google Maps met jouw bedrijfsicoon/logo, foto, adres, telefoonnummer, website en eventuele openingstijden. 

En als jouw belangrijkste informatie op Google Mijn Bedrijf staat, hebben jouw (potentiële) klanten alles direct overzichtelijk en dan hoeven ze niet jouw website door te ploegen op zoek naar openingstijden bijvoorbeeld.

2) Je bent beter online vindbaar!

Doordat je met een bedrijfspagina in Google staat, hecht Google meer waarde aan jouw website. Google beloont dit met betere zoekresultaten. Je helpt de zoekmachine als het ware jouw bedrijf begrijpen en dat wordt beloond!

3) Gratis featured content.

Vroeger stonden rechts van de zoekresultaten op Google diverse advertenties. Tegenwoordig gebruikt Google deze ruimte voor zogenaamde ‘featured content’. Als jij een bedrijfspagina hebt en Google ziet dat jouw bedrijfspagina binnen de zoekresultaten valt, zal Google jouw bedrijf in de rechterkolom laten zien. Wat een mooi visitekaartje is dat!

4) Reviews van jouw klanten.

Jouw klanten kunnen via Google Mijn Bedrijf heel eenvoudig recensies achterlaten. Des te meer recensies, des te betrouwbaarder jouw bedrijf overkomt. Vraag jouw tevreden klanten dan ook om een recensie achter te laten via Google. 

5) Google posts.

Via jouw Mijn Bedrijf pagina is het mogelijk om Posts te plaatsen. Een mooie aanbieding, een nieuwe dienst of een speciale actie, schrijf een pakkende tekst met een aantrekkelijke foto en plaatsen! Een extra blikvanger op jouw pagina. (Deze post blijft een week zichtbaar, dus vergeet niet regelmatig iets te plaatsen!)

Je kunt jouw Google Mijn Bedrijfspagina aanmaken via Google Business. Je ontvangt daarna per post een verificatiecode. Deze heb je nodig om jouw pagina te activeren. Vul daarna al jouw gegevens zoals bereikbaarheid, openingstijden etc. goed in. Plaats een aantal (professionele) foto’s en klaar ben je!  

Heb je hulp nodig bij het aanmaken van jouw Google Mijn Bedrijfspagina of kan ik iets anders voor je betekenen? Neem gerust contact met me op!

Laat een reactie achter